Skip to main content
Ce am invatat facand recrutare
- Munca in echipa:
poti un super-recruiter, dar este posibil sa nu ai noroc sa dai peste
candidatii potriviti, CV-urile care te intereseaza pe tine sa ajunga doar la
colegii tai... sau este posibil sa apara unele urgente la tine si, decat sa
anulezi un interviu, sa fie mai usor sa te acopere un coleg.
- Sa stii putin din
toate: din pozitia de recruiter, te ajuta sa cresti daca ai capacitatea de a
lucra pe mai multe profile. In acest fel, ajungi intr-un moment, in care
cunosti activitatea intregii companii si intelegi conexiunile logice din
activitatea tuturor departamentelor.
- Meseria ta este
despre oameni si pentru oameni: activitatea de recrutare presupune sa gasesti
omul potrivit in rolul potrivit - sa ai rabdare sa discuti cu el, sa intelegi
ce il motiveaza, sa intelegi nevoia echipei pentru care recrutezi, care sunt
plusurile companiei pentru care recrutezi si cum este ea in raport cu altele
concurente.
- Mereu ai ceva de
facut: chiar daca este o perioada in care nu intra proiecte noi, poti face
follow-up la procesele incheiate deja, poti seta discutii cu angajatii sau cu
echipa de coordonare pentru a imbunatati procesele, te poti informa despre ce
mai este nou in domeniul in care recrutezi.
- Planificarea
proceselor: exista o anumita periodicitate a perioadelor aglomerate; exista
perioade a concediilor si perioade de sarbatori. In functie de ele, poti fi
planificate toate evenimentele si activitatile prin care atragi candidati.
- Oricat ai
planifica, apare ceva neprevazut: intrebari neobisnuite din partea
candidatilor, etape noi in procesul de selectie despre care nu stiai la
inceput, tot felul de probleme care intervin la candidati fix inainte de interviul
final dintr-un proces de recrutare. Fiecare zi, fiecare candidat si fiecare
proces de recrutare sunt diferite.
- Prima impresie
conteaza: aspectul fizic, tonul vocii (cand vorbesti cu un candidat la
telefon), atmosfera creata in cadrul interviului. Increderea este importanta
pentru toti cei implicati in procesul de recrutari si toti sunt atenti la
aceste aspecte.
- Brandul personal
functioneaza in ambele directii: si cel al candidatului, si cel al
recruiterului. Recruiterul ajunge mai usor la candidatii / specialistii
vizibili in piata, dar si candidatii vor fi mai interesati sa discute cu acei
recruiteri care le sunt familiari. Astfel, fiecare persoana pe care o cunoastem
va deveni importanta pentru noi la un moment dat.
- Este nevoie de
rabdare si de perseverenta: pentru a gasi candidati, pentru a discuta cu ei,
pentru a le gasi cea mai buna oportunitate, pentru a te asigura ca ei se
prezinta in toate etapele din procesul de recrutare, pentru a prezenta toate
argumentele posibile catre “hiring manager” si pentru a primi “ok-uri” la
ofertele de angajare.
Comments
Post a Comment