Timp pentru mine

Ce am invatat facand recrutare


  • Munca in echipa: poti un super-recruiter, dar este posibil sa nu ai noroc sa dai peste candidatii potriviti, CV-urile care te intereseaza pe tine sa ajunga doar la colegii tai... sau este posibil sa apara unele urgente la tine si, decat sa anulezi un interviu, sa fie mai usor sa te acopere un coleg.
  • Sa stii putin din toate: din pozitia de recruiter, te ajuta sa cresti daca ai capacitatea de a lucra pe mai multe profile. In acest fel, ajungi intr-un moment, in care cunosti activitatea intregii companii si intelegi conexiunile logice din activitatea tuturor departamentelor.
  • Meseria ta este despre oameni si pentru oameni: activitatea de recrutare presupune sa gasesti omul potrivit in rolul potrivit - sa ai rabdare sa discuti cu el, sa intelegi ce il motiveaza, sa intelegi nevoia echipei pentru care recrutezi, care sunt plusurile companiei pentru care recrutezi si cum este ea in raport cu altele concurente.
  • Mereu ai ceva de facut: chiar daca este o perioada in care nu intra proiecte noi, poti face follow-up la procesele incheiate deja, poti seta discutii cu angajatii sau cu echipa de coordonare pentru a imbunatati procesele, te poti informa despre ce mai este nou in domeniul in care recrutezi.
  • Planificarea proceselor: exista o anumita periodicitate a perioadelor aglomerate; exista perioade a concediilor si perioade de sarbatori. In functie de ele, poti fi planificate toate evenimentele si activitatile prin care atragi candidati.
  • Oricat ai planifica, apare ceva neprevazut: intrebari neobisnuite din partea candidatilor, etape noi in procesul de selectie despre care nu stiai la inceput, tot felul de probleme care intervin la candidati fix inainte de interviul final dintr-un proces de recrutare. Fiecare zi, fiecare candidat si fiecare proces de recrutare sunt diferite.
  • Prima impresie conteaza: aspectul fizic, tonul vocii (cand vorbesti cu un candidat la telefon), atmosfera creata in cadrul interviului. Increderea este importanta pentru toti cei implicati in procesul de recrutari si toti sunt atenti la aceste aspecte.
  • Brandul personal functioneaza in ambele directii: si cel al candidatului, si cel al recruiterului. Recruiterul ajunge mai usor la candidatii / specialistii vizibili in piata, dar si candidatii vor fi mai interesati sa discute cu acei recruiteri care le sunt familiari. Astfel, fiecare persoana pe care o cunoastem va deveni importanta pentru noi la un moment dat.
  • Este nevoie de rabdare si de perseverenta: pentru a gasi candidati, pentru a discuta cu ei, pentru a le gasi cea mai buna oportunitate, pentru a te asigura ca ei se prezinta in toate etapele din procesul de recrutare, pentru a prezenta toate argumentele posibile catre “hiring manager” si pentru a primi “ok-uri” la ofertele de angajare.


Comments