romanilor le place sa fie sefi

Cred ca titlul spune tot!

Am cunoscut in ultimii ani (suna de ca si cum sunt in pragul pensiei :D) foarte multi oameni care au aceasta caracteristica...si foarte multi oameni tineri! La unii dintre ei e rodul experientei, insa la majoritatea e rodul educatiei.
Sunt oameni care pur si simplu isi doresc din tot sufletul ca numele lor sa apara undeva sus, pe o lista, crezand ca acest lucru le-ar aduce in mod implicit si o recunoastere a unor calitati extraordinare.
Multi uita,insa, ca functia atrage cu sine si o seama de responsabilitati. Faptul ca unii recunoasc anumite calitati la tine, nu te face automat perfect in toate. Trebuie sa iti stii lungul nasului si cat de mult iti poti intinde patura.
Pentru a fi un bun lider trebuie sa stii sa iti apropii oamenii. De multe ori nu cel mai varstnic e cel mai bun pt a fi sef, ci cel mai capabil sa acumuleze cunostiinte. Pentru a fi un bun lider trebuie sa stii sa iti pastrezi calmul in situatiile de criza, dar si sa iti impulsionezi subalternii cand ei nu isi fac treaba. Repectul pe care un lider si-l doreste din partea oamenilor cu (,) care lucreaza nu se impune, ci se castiga.
Desi productiv, liderul autoritar este hulit de catre angajati. Intotdeauna va fi invins la voturile de popularitate de catre un lider democratic.
A fi sef provoaca depedenta. Personal, am ajuns prima data intr-o functie de conducere pur intamplator. Pana atunci nu imi trebuia asa ceva, nu imi doream si pot sa spun ca pana acum nu s-au schimbat lucruri majore de atunci, insa mi-am schimbat perspectiva. Daca stii sa fii un lider bun, ai mult mai usor acces la informatie si ai sansa de a spune la final "Sunt tare mandra de lucrul pe care l-am facut". Atunci cand stii unde vrei sa ajungi si esti capabil sa faci lucruri, nu doar sa delegi, inseamna ca poti sa iti asumni anumite atributii. Daca oamenii din jurul tau vad ca tu te implici afectiv in ceea ce faci (si nu cauti doar beneficiile imediate), reusesti sa ii motivezi sa actioneze cot la cot cu tine. Insa ca lider, daca dai rateuri in relatiile interumane, te poti trezi ca umbla informatiile pe la spatele tau fara ca tu sa simti macar acest lucru. Oamenii in loc sa te iubeasca, te vor evita (ca sa nu spun ca te vor uri).

Pentru amuzament

Comments