Timp pentru mine

se numeste 'influenta sociala'


Conform definitiei de dictionar, influenta sociala reprezinta modul in care individul isi modifica comportamentul, opiniile in prezenta celorlalti.

Ma gandeam zilele trecute cat de mult sunt eu influentata de prezenta celorlalti si cum majoritatea deciziilor importante din viata mea le-am luat datorita unor persoane semnificative pentru mine.
Am starnit acum o polemica pe facebook legata de faptul ca "Persoanele care nu pot lua o decizie au o mare carenta a respectului de sine". La mine nu a fost vorba ca nu puteam lua o decizie (evident ca trebuie sa ma scuz cumva :P), ci de faptul ca deobicei trebuie sa existe in jurul meu cineva care sa imi prezinte niste alternative.
Cand am intrat la liceu, imi era indiferent unde urma sa ma inscriu. Mama a fost cea care m-a influentat. Cand am ales sa ma inscriu la facultate (pt ca stiam vag ce vreau sa fac) eu am ales si mama a trebuie sa fie de acord (mai mult fortata de imprejurari).
Cand m-am inscris in asociatia studenteasca, am facut-o datorita unei colege. Ea mi-a spus "hai sa ne bagam!". Ea a luat acum o pauza, eu insa am continuat.
Cand e vorba de inscris pt diferite posturi, cursuri etc. imi place sa mai fie cineva cu mine...ca sa nu fiu singura :)

Pentru mine e valabila chestia aia ca ma apuc greu de o chestie, dar ma si las greu de ea. Cand ma apuc de un lucru, nu-mi place sa-l las neterminat. Si daca tot investesc timp in realizarea acelui lucru, de ce sa nu descopar si partea lui frumoasa, interesanta si utila?!

Comments