ce spui si cum te comporti


Mi-a spus astazi prietena mea, Elena, ca eu sunt o persoana "rece" si ca argument mi-a adus faptul ca atunci cand inchei o conversatie telefonica eu nu spun "te pup" sau ceva de genul acesta...
M-a pus pe ganduri pentru ca eu aveam intotdeauna impresia despre mine ca sunt o persoana destul de calda cu oamenii pe care ii cunosc, dar care (ce-i drept) presata de multe treburi sunt mai centrata pe sarcina decat pe relatiile interumane.
Nu stiu daca eu si Elena ne-am referit la acelasi lucru, dar cred ca poti sa fii o persoana care nu stai toata ziua la barfe, dar care sa te implici afectiv in ceea ce faci. Acum, eu nu zic ca nu stau la barfe (ca doar sunt femeie :D), dar eu prefer discutiile face-to-face (mi se par mai personale, chiar daca sunt mai 'old fashion') decat cele la telefon sau pe mess. Poate din acest motiv, sunt si mai expeditiva pe mess sau la telefon.
Mi se pare o diferenta foarte mare intre cum te percepe lumea si cum crezi tu ca te prezintiti lumea daca ne limitam la chestiile astea minore, respectiv ticurile verbale pe care le ai.

Comments

  1. Faptul că nu spui "te pup" la sfârşitul unei conversaţii telefonice sau, chiar, faţă-n faţă nu înseamnă nimic.
    Faptul că preferi discuţiile faţă-n faţă în detrimentul celor la telefon sau "pe mess" înseamnă extrem de mult.

    Arată că preferi să simţi emoţii şi să oferi emoţii prin gesturi şi tonalităţi. Discuţiile la telefon şi cele "pe mess" sunt lipsite de majoritatea elementelor non-verbale şi para-verbale care reprezintă mai mult de jumătate din comunicarea propriu-zisă.

    Se spune că într-o comunicare ce are succes 100%, omul foloseşte 7% comunicare verbală, 38% comunicare para-verbală şi 55% comunicare non-verbală.

    Nu eşti o persoană "rece", dimpotrivă, cauţi să fii cât mai aproape de cel cu care comunici.

    ReplyDelete
  2. Eu stiam ca lumea te vede cum vrei tu sa te vada:) Acum nu stiu exact:)

    ReplyDelete
  3. discrepanta asta intre ceea ce sunt si modul cum ma percepe lumea, mi-am explicat-o gandindu-ma la contextul in care prietena mea a spus asta despre mine. ea a tras concluzia asta dupa o situatie cand mi-a facut cunostiinta cu cineva. banuiesc, ca atunci am fost putin rece si i-am intins discret mana omului respectiv, dar m-a socat faptul ca a fost chiar atat de evidenta diferenta asta (pe care eu una nu o percep si nu o constientizez).

    ReplyDelete
  4. Fiecare are zile bune şi zile proaste. Probabil aceea era una din zilele tale proaste.
    Nu trebuie să te impacientezi. Probabil nici persoana cu care ai făcut cunoştinţă nu ţi s-a părut demnă de un salut călduros. Prima impresie despre o persoană este, de obicei, cea corectă.

    Dar aceştia sunt cei 2 bănuţi ai mei.. (acum avem şi aşa ceva deci pot spune aşa :)) )

    ReplyDelete
  5. Sabina, nu a fost cu rea intenţie! :*

    ReplyDelete
  6. stiu, Lenu, dar mi s-a parut interesanta remarca ta :*

    ReplyDelete

Post a Comment