pentru ce folosim facebook-ul?


Zilnic imi dau seama ca facebook-ul devine un ‘must have’ al omului modern. Eu am cont de facebook, mama are cont de facebook, multi dintre prietenii mei au cont de facebook… si lista poate continua.

M-am intrebat la un moment dat: pentru ce folosim contul de facebook?
M-am gandit ca multi dintre baieti folosesc site-ul de socializare pentru a agata tipe (serios, nu vi s-a intamplat niciodata sa va simtiti agasate de un tip caruia abia i-ai dat accept, nu stii ce hram poarta dar care te tot intreaba de iesit la o cafea???). Noi, fetele, folosim adesea facebook-ul pentru a vedea care cu care s-a mai cuplat, cine s-a mai despartit de cine, cine pe unde a mai fost si ce a mai facut etc. Mie mi s-a intamplat ca facebook-ul sa imi readuca alaturi prieteni vechi de care nu mai auzisem de multa vreme pt ca pe facebook am dat call-ul pt ieseala.
Am observat ca sunt studii psihologice care vizeaza activitatea pe facebook a subiectilor. Rasfoind unele dintre ele, am inceput sa constietizez ca unii dintre noi folosesc pagina respectiva drept o carte de vizita. Acolo vezi daca studentul a trecut cu bine de examenele din sesiune, tot acolo afli daca si-a ales titlul de licenta (sau, dupa caz, daca poate intra in licenta), afli in ce local isi va petrece sambata seara sau, in general, pe unde umbla.

Imi dau seama ca inainte de facebook, a fost Hi5 care a facut la fel de multa valva (iar mai devreme de Hi5, stiu ca eu foloseam site-ul prieteni.ro; nici nu stiu daca mai exista si acum). Twitter-ul la noi nu prea a prins sau Netlog-ul.
Ce urmeaza dupa facebook? Eu vad ca ia avant site-ul LinkedIn (nu stiu ce e cu el, nu-l frecventez), dar altceva nu mai stiu…

Comments