Stagii de practica - la final

Ieri, 29 august, a avut loc in Corpul R (UAIC) Conferinta de incheiere a proiectului Stagii de practica si activitati de stimulare a insertiei pe piata muncii pentru studenti si absolventi.
Managerul proiectului, prof.univ.dr. Carmen Cretu, a deschis conferinta, prezentand in cifre acest proiect de succes al Universitatii:
  • 2 ani de derulare a proiectului
  • 510 studenti care au participat la trainingul pe Managementul carierei
  • 263 de stagii de practica
  • 11.835 de ore de practica
  • 34 de organizatii partenere
  • 15 tutori de la cele 15 facultati ale Universitatii
  • 2 editii ale Bursei Locurilor de Munca
  • 1 workshop cu angajatorii
  • 1 conferinta de incheiere
Au luat cuvantul mai apoi 2 dintre reprezentantii organizatiilor partenere, 2 studente care au beneficiat de stagii de practica in cadrul proiectului, responsabili pe Curriculum de Dezvoltare Locala, dar si expertii in formare, oamenii pe care noi (studentii implicati in proiect) i-am vazut la traininguri: Alma Andrei si Irina Subredu.

Ca beneficiar al unui stagiu de practica in cadrul acestui proiect, pot sa recunosc ca m-a ajutat enorm aceasta participare si mi-a deschis mult de tot ochii la finalul anului 1 cand am avut ocazia sa lucrez intr-o organizatie si sa exersez o parte din lucrurile pe care le-as putea face dupa absolvire in calitate de angajat. Inca privit cu destul scepticism de catre unii colegi, proiectul ofera studentilor posibilitatea de a dobandi niste deprinderi, de a invata unele lucruri completare cursurilor de la facultate sau de a pune in practica ce inveti acolo.
Eu am avut norocul sa ajung in organizatia in care mi-am dorit si sa am parte de activitatile pe care mi le-am dorit; am avut norocul sa exersez anumite lucrurile pe care altfel nu as fi putut sa le fac si mi-am dat seama ca imi plac si ca in viitor as poate sa mai fac asta.
In ziua de azi, ca tanar angajat ti se cere experienta, dar pentru a capata experienta trebuie de multe ori sa iti platesti singur un stagiu de practica intr-o firma sau intr-o institutie. Universitatea, insa, ne-a scutit de aceasta bataie de cap si ne-a oferit pe tava posibilitatea de a face ceva pt viitorul nostru.
Felicitari si la cat mai multe initiative de acest gen!

Sursa foto

Comments