Timp pentru mine

(ce) am invatat?


Ma gandeam azi la trei din lucrurile pe care le-am invatat in anul 2011 si care poate la un moment dat imi vor folosi.

  1. Nu esti obligat sa gadili orgoliul nimanui!
Exista momente in care toata lumea vrea cate ceva de la tine si toata lumea se asteapta ca tu sa fii dragut si zambitor cu ei toti. Ghinion! Mai ai si tu momente proaste in care clachezi si nu mai esti dispus sa le faci pe toate astea. Asa ca, asumandu-mi riscul de a fi rea, carcotasa sau Gica contra, am invatat sa le spun oamenilor parerea mea. Exista posturi din care le e mai util oamenilor sa le dai un feedback realist cu privire la treaba pe care au facut-o pt ca, atunci cand lucrurile nu merg perfect, sa nu se imbete cu apa rece si sa poata imbunatati ce mai este de imbunatati. Mda… ne-am dori cu totii sa fim buni prieteni si sa avem numai “succesuri” (cam ca Elena Basescu :P), dar nu e mereu asa si din acest motiv cred ca o opinie argumentata ajuta de 1000 de ori mai mult decat o lauda sau un cliseu in care nimeni numai crede.

  1. Schimbarea de perspectiva e buna!
Din comoditate sau din prea mult suflet investit, obisnuim sa intram intr-o rutina in care ne dedicam acelorasi lucruri si intalnim aceeasi oameni. E fain sa schimbi lucrurile din cand in cand si, lasand orgoliile la o parte, sa inveti din acestea. Lucrurile nu sunt doar alb si negru, ci de multe ori capata nunate de gri. Te obisnuiesti sa compare lucrurile, evenimentele, oamenii etc. si sa iei ce e mai bun sau util pt tine. Nu inventeaza nimeni acum roata, dar ii poate gasi o intrebuintare pe care, in alte contexte, nu ai observat-o.

  1. Nu-i da omului un deget, ca s-ar putea sa-ti toata mana!
Desi religia ne indeamna sa fim buni si iubitori, sa ne ajutam aproapele, e clar ca nu toata lumea se ghideaza dupa acest dicton. De multe ori, ajuti un om fara a astepta ceva concret la schimb. Il ajuti pt ca vrei sa faci asta, pt ca ti-e drag sau, pur si simplu, ti-e mila de el. Dar cand cand vezi ca respectivul, ajunge in momente in care se poarta cu tine ca si cu oricare de pe strada … nu iti vine sa ii mai intorci obrazul.

Comments