Timp pentru mine

cum ne bucuram de fericire

 Cu siguranta, destinul a pus deoparte si pentru tine fericire. Trebuie doar sa ai rabdare sa o intalnesti, sa o descoperi si apoi sa te bucuri de ea.

Asta am citit eu zilele trecute pe wall-ul de facebook al unei colege... si m-a cam pus pe ganduri, in special ultima parte.
Da, stim ca exista loc de bine pt toata lumea si ca, in momentul oportun, fericirea apare pt fiecare dintre noi. Mai stim si ca “rabdarea e o virture”, nu?!
Uneori poate trecem pe langa lucrurile frumoase din viata noastra pt ca ne-am fi asteptat ca ele sa aiba o alta forma, o alta culoare sau sa imbrace alte haine – din acest motiv, trebuie sa stim sa descoperim fericirea. Dar sa ne bucuram de ea? Si mai ales cu rabdare?

Spuneam ca m-a pus pe ganduri acest citat si, dupa ce l-am “rumegat” putin, mi-am dat seama ca e adevarat. Intalnim fericirea, ne bucuram de ea, insa stim sa luam putin cate putin din ea? Sau luam totul dintr-o inghititura si apoi revenim la ce eram inainte?
E adevarat ca fericirea e o stare de moment, dar cred ca depinde de noi sa stim sa o fructificam pe termen lung. Depinde de oamenii care sunt in jurul nostru si pe care ii facem partasi la bucuria noastra sau de oamenii pe care pe care ii ajutam noi sa fie fericiti.

Poate ca e departe acest exemplu, dar mi s-a intamplat zilele astea sa trebuiasca sa o ajut o colega pt un proiect. Si o alta colega (sa-i spunem Georgica) m-a intrebat, pe un ton destul de plictisit de viata, daca mie imi iese ceva din treaba asta. Cred ca m-a considerat nebuna cand i-am zis ca nu... Pentru mine, aceea era o experienta de invatare (asociata unei stari de fericire) de care Georgica nu a putut avea parte si probabil nici nu va avea pt ca ea are o viziune diferita asupra fericirii si a lucrurilor care ne fac sa fim multumiti de noi. Poate sa aiba ea oricata rabdare se poate avea, insa nu cred ca ar fi fost fericita in locul meu.

Si chiar daca nu avem intotdeauna parte de fericire, e clar ca si din lucrurile mai putin placute avem ce invata!

Asa ca, pentru a fi fericiti cred ca, inainte de a avea rabdare sa fericirea,  trebuie sa stim cum arata fericirea pt noi.

sursa foto

Comments