Timp pentru mine

un moment de lectura

Ceva ce mi-a lipsit destul de mult in cei trei ani de facultate a fost timpul liber dedicat lecturii. Parca avida de citit, am reusit ca in luna care s-a scurt de cand am terminat cu licenta si pana acum sa citesc 4 din cartile noi care erau in casa.
Nu am pregatirea sau competenta necesara pt a face recomandari (mai ales literare), dar de data acasta fac o exceptie. E vorba despre Nevroza balcanica, o carte ce cuprinde o serie de eseuri care sustin ideea unei modelari culturale a inconstientului. Este usor de citit pt toti cei pasionati de psihologie si este interesanta pt ca prezinta o serie de caracteristici ale popoarelor balcanile (deci implicit si ale romanilor) sau descrie o serie de personalitati culturale relevanta pt tema. Cartea este poate putin cam prea psihanalitica pt gustul meu, dar este clar ca este foarte marcanta amprenta autorului. Este cu siguranta o carte care reuseste sa ne aduca multe "aha!-uri"/explicatii despre noi (ca un tot unitar, dar si individual), insa reprezinta tot odata si o colectie de eseuri care, din cauza ca sunt destul de scurte, explicatiile par sa necesite unele suplimentari.

Tema pt acasa intrebarea: suferim de isterie sau avem unele conflicte narcisiste?

Comments