http://

Cred ca am mai spus (daca nu, o spun acum), nu consider ca e cazul sa ma dau rotunda si sa incep sa fac recomandari de orice fel ar fi ele (pt ca psihologul nu da sfaturi, nu :P), insa pot cel mult, din cand in cand, sa imi dau cu parerea in legatura cu ce am citit, vazut, facut si, in functie de cel care citesti, poate sau nu sa verifice cele scrise si poate sau nu sa fie de acord cu mine.
Justificarile fiind facute, vreau sa fac o lista cu unele site-uri pe care le-am folosit sau le-am gasit in ultima vreme; unele mi se par utile si interesante dpdv informational, altele doar comice si mancatoare de timp.

Este un site bun pt antrenamentul cognitiv, in care zilnic ai acces la 3-4 aplicatii care nu dureaza mai mult de 10-15 minute si cu ajutorul carora iti poti exersa aptitudini precum rezolvarea de probleme, memoria, atentia, flexibilitatea gandirii sau viteza. Trebuie sa iti faci un cont si poti avea acces fie la varianta free, fie la una contra cost (care, evident, ca este mai complexa din perspectiva exercitiilor). E motivant ca la finalul fiecarei sesiuni de lucru, obtii un scor total si poti observa cum ai evoluat pe parcursul tuturor zilelor.

Un site pe care daca il urmaresti te simti ca la facultate :D Gasesti aici cursuri video din cele mai diverse domenii, la care te inscrii (intr-o perioada anuntata si care este anterioara inceperii cursului), le urmaresti (fie direct de pe site, fie pe unele le poti downloada si le urmaresti ulterior), la unele dintre ele ai posibilitatea si de a ti se evalua cunostiintele dobandite in urma acestui curs si poti obtine si un certificat de absolvire. La mine, sincer, nu prea a functionat sistemul de invatare de pe acest site pt ca m-am abonat la anumite cursuri, am inceput sa downloadez inregistrarile, dar nu am avut rabdare sa le urmaresc cap-coada pe toate :D Poate ca nu am gasit inca acele cursuri super-faine de care sa ma simt super-motivata sa le urmaresc.

Aici gasesti carti in toate limbile si din toate domeniile. Poti sau nu sa iti faci cont, insa ai un numar limitat de carti ce pot fi downloadate in fiecare zi. Am gasit carti foarte interesante (si beletristica, si carti de specialitate)… super-incantata de site. E adevarat ca aici exista un dezavantaj pentru persoanele care nu sunt obisnuite sa citeasca (,) carti direct de pe laptop, ci le prefera pe cele ”live”.

Site pt pasionatii de geografie si turism. Dai click pe un oras si vezi  cateva obiective turistice recomandate. E evident ca site-ul mai poate si suplimentat si cu alte obiective, dar e un inceput bun pt cineva care vrea sa isi faca traseul de vacanta.

Site pt pasionatii de istorie. Se incarca cam greu (poate doar la mine), dar e interesant ca interfata si meniu.


Incep site-urile de pierdut vremea :P Acest site este asociat campaniei celor de la ciocolata ROM si era o perioada cand era destul de promovat si pe facebook. Pacat (sau nu – depinde cum privesti problema) e ca nu am vazut prea multe update-uri in ultima vreme (poate pt ca acest campanile incepe sa aiba effect si nu au mai fost semnalate confuzii?!)

Un site de pamflet… care trebuie tratat ca atare. Si trebuie ras tare de tot atunci cand il citesti.


Cand am gasit acest site nu prea il credeam plauzibil, dar am incercat mai demult sa il urmez indemnul (nu cu aceeasi precizie cu care este pe site) si trebuie sa recunosc ca a avut efect. Ai doua variante de lucru. Prima: notezi pe site ora la care vrei sa te trezesti si ti se calculeaza ora la care ar trebui sa te culci in asa fel incat sa ai parte de un somn odihnitor. A doua: in cazul in care te-ai culca acum, ti se calculeaza ora la care ar trebui sa te trezesti (sa pui ceasul sa sune). E clar ca pt unii programul ar da eroare sau poate ca ar trebui notate aceeasi ora doar ca ar mai trebui 24 de ore in plus la somn… dar e draguta ideea site-ului.

E plin facebook-ul de imagini de acest gen cu tot felul de citate motivationale, dar cred ca acesta a fost primul site de gen pe care l-am gasit.


Alte site-uri? Alte ”recomandari”?

Sursa foto si site-urile citate mai sus

Comments