Ne pregatim pentru turul 2?

A trecut primul tur de alegeri… In tara, cu aceleasi suspiciuni si probleme ca la orice alte alegeri. In strainatate, cu mult mai multi oameni care au stat la coada sa voteze, cu scandaluri si amenintari legate de faptul ca romanilor le-a fost incalcat dreptul la vot.
Legat de acest eveniment, incepusem sa spun zilele trecute ce mi-as dori eu de la viitorul presedinte. Acum continui lista…

2. Strategie nationala care sa sincronizeze sistemul educational cu piata muncii
De ce nu se angajeaza tinerii? Pt ca, de multe ori, nu isi gasesc un loc de munca pe specializarea pt care s-au pregatit. Ce ii impiedica pe tineri sa isi aleaga alte meserii decat cele pt care s-au pregatit in scoala? Faptul ca pt recalificare/reorientare profesionala au nevoie de bani pt formare si pt ca, de multe ori, nici nu stiu inspre ce alte domenii sa se indrepte. Ar fi ideal daca, dincolo de consilierea vocationala care ni se poate oferi si care ne spune care sunt domeniile care ni se potrivesc, ar fi cineva acolo sus (si nu ma refer la Divinitate) care ar sti situatia reala din piata muncii pt a putea crea profile/programe de formare cu adevarat necesare.
3. Educarea populatiei pentru a sustine tinerii
Stiu ca e un lucru care supara multa lume, dar de multe ori ma simt privita in societate ca fiind aia mica, ce trebuie sa isi mai astepte ”randul” pt a fi luata in serios in societate. Pana si pt simplu fapt ca pt un abonament RATP pt o luna eu trebuie sa platesc aproape 70 de lei, in timp ce alte categorii sociale merg gratuit… mie mi se pare o tendinta de discriminare. Stiu ca sunt unele segmente de varsta in care oamenii au muncit o viata intreaga si acum au nevoie de anumite facilitati… dar eu imi pun problema daca noi vom reusi sa ajungem la varsta lor pt ca repet ce am zis si la punctul 1: in cazul in care ai un job, e greu sa te intretii din 1000 de lei/luna; in cazul in care nu ai un job, din ce te intretii?
Lista poate continua si incet-incet se pot spune toate nemultumirile unei generatii fata de sistem, fata de tara si fata de ceilalti oameni… dar nu vreau sa am un ton chiar atat de negativ.


Comments