- Get link
- X
- Other Apps
- Get link
- X
- Other Apps
Recent am
incheiat o etapa importanta din formarea mea academica, moment prielnic de
analiza a sistemului de Invatamant si a Educatiei in sine.
Dupa 8 ani in
care am fost actor in sistemul universitar (si 12 de preuniversitar :) ) cred ca am
reusit sa imi fac o parere despre ce inseamna sistemul si despre care ar trebui sa fie obiectivele lui.
Cred ca rolul
educatiei nu este acela de a livra informatii, ci de a forma valori si de a
crea modele. De a oferi tinerilor alternative, de a-i ajuta sa isi cunoasca
abilitatile si de a-i invata sa invete.
Cu ce te ajuta sa
ai sute de absolventi care invata pe de rost zeci de texte daca ei nu stiu
valoarea lor practica?
Cu ce ce te ajuta
un 10 luat prin copiat daca valoarea ta reala este de 7?
Atunci cand
ajungi in piata muncii (!daca ajungi acolo), esti doar tu si angajatorul.
Atunci trebuie sa
faci dovada nivelului tau de competenta. Atunci ai tendinta de a da vina pe
sistem… pentru ca este mai comod sa cerem totul de la sistem.
Dar oare nu esti
vinovat si tu, cel care ai profitat de unele neajunsuri din sistem?
Ne lovim de un sistem de evaluare care are in mod evident si lipsuri. Suntem obisnuiti de mici sa luptam pentru premiul I pentru ca doar asa vom primi coronita. Observam tendinta de a acumula cat mai multe titluri, insa nu intodeauna reusim sa realizam daca acele titluri sunt importante pentru noi sau pentru altii, daca le meritam sau nu, daca ele ne certificam o competenta reala sau nu.
Care ar fi
solutia?
Sa invatam pentru
noi! Sistemul te poate evalua corect sau nu… insa cunostiintele nu ti le poate anula.
Sa acceptam ca
este de datoria noastra sa fim la curent cu tot ce este nou – atat din postura
invatatorului, cat si a invatatului.
Sa cautam
alternative care sa ne completeze ca specialisti.
- Get link
- X
- Other Apps
Comments
Post a Comment