- Get link
- X
- Other Apps
- Get link
- X
- Other Apps
Schimbarile in cariera sunt etape firesti si, indiferent de motivul care
sta la baza acestui fapt (demisie sau concediere), este important cum alegi sa
o faci. Este important cum transmiti aceasta decizie, dar si cum te comporti in
ultimele zile in companie.
Cel mai logic parcurs al acestei situatii este sa iti informezi in primul
rand managerul direct. Iti poti motiva sau nu alegerea. Benefic este sa ii
prezinti situatia cu sinceritatea pentru ca exista si situatia cand motivul
care sta la baza deciziei tale poate fi rezolvat si intern, fara a fi nevoie sa
parasesti compania.
Urmatoarele persoane ce urmeaza a fi informate sunt colegii (in functie de
practica interna, poti face tu acest lucru sau o poate face managerul), dar si
colaboratorii din cadrul companiei (alti manageri sau departamente cu (,) care
ai colaborat).
Preavizul – ultimele 20 de zile lucratoare pentru functiile de de executie,
dar poate dura si mai putin. Este decisiv pentru impresia pe care o lasi in
echipa. Poti avea o atitudine de ”dupa mine, potopul” sau poti alege sa inchei
colaborarea intr-un mod elegant.
Este de dorit sa te asiguri sa faci ”handover” pentru activitatea ta. Nu cred
ca faci nimanui o favoare prin faptul ca ii tii training – este mai mult o
datorie morala fata de echipa si colegii care vor lucra in continuare pe
task-urile tale.
Exit interview-ul: se practica in multe companii o discutie de final cu
cineva de la HR sau cu managerul direct. Scopul lui este de a gasi solutii
pentru a imbunatati activitatea din echipa. Nu are sens sa iti versi
frustrarile legate de anumite persoane – persoanele nu se schimba doar pentru
ca nu ti-au placut tie, insa unele comportamente se pot schimba.
Biroul: este bine sa lasi ordine si curatenie la biroul tau. Daca vrei sa
iti pastrezi anumite lucruri pe post de amintiri (cani, agende, pixuri), cere-le
pentru ca probabil ti se vor oferi. Nu are sens sa furi un capsator sau un dosar
– tot tie iti va pata integritatea.
Cred ca este important ca ai tai colegi sau manageri sa ramana cu amintiri
placute despre tine – nu stii cand vei avea nevoie de o scrisoare de recomandare
sau se vor cere referinte de la ei. Ca sa nu mai spunem si de situatiile in care fostii angajati au cerut ei sa fie reangajati pentru ca noul job nu era asa roz precum se asteptau ei sa fie ;)
Este usor sa faci rau cuiva – dar este
mai greu sa il indrepti!
- Get link
- X
- Other Apps
Comments
Post a Comment