Despre invatarea continua


Traim intr-o societate in care schimbarile se produc intr-un ritm destul de alert: schimbari de proceduri de lucru, schimbari de softuri sau chiar de legi. Unele dintre ele vin in ajutorul nostru pentru ca ne aduc o viteza mai mare sau o usurare a activitatii.

Pentru a ne putea folosi de toate aceste schimbari este necesar sa le invatam – sa invatam continuu. Invatam facand, invatam citind, invatam vazand la alte persoane, invatam atunci cand cerem explicatii.



A ajuns sa fie ”la moda” sa spui ca inveti continuu, dar, in procesele de recrutare m-am obisnuit sa verific aceasta abilitate prin cateva elemente:
  • Apartanenta la organizatiile profesionale – acele asociatii care reunesc specialisti dintr-un anumit domeniu si care, de cele mai multe ori, organizeaza evenimente de profil
  • Cititul drept hobby – validat prin a solicita sugestii de carti care merita citite
  • Informarea de pe diverse site-uri / bloguri / grupuri de discutii de profil
  • Participarea la conferinte sau evenimente de specialitate pentru dobandirea de competente (chiar si transversale)
  • Oferirea de argumente obiective pentru anumite idei / pareri / solutii

De ce ne dorim angajati dispusi sa invete continuu? Pentru ca ei sunt mai degraba adaptabili, pro-activi si inclinati spre performanta.
Chiar daca nu am crescut intr-un mediu in care invatarea continua era valorizata, putem sa invatam acest lucru:

Comments