- Get link
- X
- Other Apps
- Get link
- X
- Other Apps
Se tot vorbeste despre importanta unei primei impresii bune –
mai ales in cadrul unui interviu de angajare.
Insa, s-a demonstrat stiintific faptul ca predictiile facute
pe baza acestei prime impresii nu sunt utile. In astfel de situatii, prin
intermediul interviului se incearca doar a se confirma sau infirma prima
impresie, uitandu-se de necesitatea etapei de evaluare in cadrul interviului.
Tot studiile de specialitate au aratat ca sunt alte criteria
care pot prezice performanta unui angajat. Dintre acestea, amintim:
- Rezultatele la proba practica – in proportie de 29%
- Abilitatile cognitive – 26%
- Interviul –14 %
- Referintele – 7%
- Experienta in munca – 3%
- Aptitudinile de leadership, potrivirea cu o serie de caracteristici din cultura organizationala, cunostiintele de specialitate
Acestea rezultate sunt preluate din cartea Work Rules
Rezultatele acestea omit sa mentioneze o alta problema ce poate
sa apara in context organizational: ce faci cu o persoana care este performanta
si pentru care activitatea pe care o desfasoara nu mai prezinta provocari? Acea
persoana va fi performanta, dar va fi motivata pe termen lung de un astfel de
job?
De aici si alta intrebare: ne dorim candidati care sa aiba
rezultate bune sau candidati care sa fie motivati sa invete pentru a avea
rezultate bune?
- Get link
- X
- Other Apps
Comments
Post a Comment