Daca engagement nu e... nimic nu e


Este destul de “la moda” sa discutam despre “engagement” in randul angajatilor: il definim, il cercetam, il evaluam, dar cand este sa il obtinem in practica… ne cam da “cu minus”.
Ne intereseaza engagementul angajatilor pentru ca el conduce la pierderea angajatilor valorosi, lucru care se traduce in pierderi financiare pentru business. Este un termen atat de utilizat, incat ne este mai simplu sa spunem “engagement” decat “implicare”.
Statisticile nu ne ajuta prea mult: unul din doi angajati isi cauta, in mod activ, un nou loc de munca, in timp ce 13% dintre angajati se considera implicati in munca lor de zi cu zi. Companiile cu angajati puternic implicati inregistreaza, in general, vanzari cu 20% mai mari decat celelalte; sunt cu 10% mai apreciate de consumatorii finali decat celelalte, iar 80% dintre angajatii care ar simti ca lucreaza pentru un angajator empatic ar fi dispusi sa petreaca ore suplimentare la birou.
Apare o intrebare fireasca: ce avem nevoie pentru a avea angajati implicati?
Si apare si o lista cu posibile raspunsuri… insa lista nu poate fi nici cum atotcuprinzatoare:
  • Pasiune pentru munca pe care o desfasoara
  • Aprecierea muncii
  • Posibilitatea de a invata si de a-i invata pe altii
  • Autonomie / libertate / lipsa de constrangeri
  • Increderea in manager si in echipa
  • Respectarea valorilor personale

Alte idei pentru a creste engagementul puteti gasi aici

Cum vor fi angajatii engaged? Mai fericiti, mai loiali si mai performati.
Atunci cand recunoastem ca avem o problema si vrem sa o rezolvam, cu siguranta vom gasi si o solutie.
Ea poate sa rezolve intr-o mai mare sau mai mica masura problema… insa e mai bine decat deloc.





Comments