De ce sunt recruiterii imaginea companiei?


“Buna, Sabina! Bine ai venit!”
Am zarit atunci un zambet prietenos, o privire calda si o strangere de mana primitoara.

A trecut mai bine de un an de la acel moment si imi amintesc cat de firesc a decurs acea discutie si ca, indiferent de informatiile pe care mi le-ar fi transmis, m-a convins prin atmosfera din cadrul discutiei pe care am purtat-o si prin sinceritatea afisata.

Atat din pozitia de candidat, cat si din cea de specialist, am invatat ca, de multe ori, recruiterul este imaginea companiei. El este persoana de contact - primul contact dintre un candidat si un angajator.
Este om de marketing in fata companiei, consilier in fata managerului pentru care recruteaza, psiholog pentru a intelege candidatul, cautator de comori (si ce comori daca ne gandim la cat de greu se gasesc in ziua de astazi experti in anumite domenii), dar si specialist in toate domeniile pentru care recruteaza.
Prin activitatea sa, recruiterul are posibilitatea de a intelege intreaga activitate a companiei; poate cunoaste in egala masura atat pe managerii de departmente, cat si pe cei mai noi dintre angajati.

Pe cat de dinamica este activitatea de recrutare, pe atat provocatoare poate fi. Nu avem in piata o scoala de recrutare, insa avem cursuri care te pregatesc pentru aceasta activitate si, realist vorbind, cea mai bun scoala este experienta. Inveti despre tipurile de intrebari pe care le poti adresa, insa pentru a intelege profilul psihologic al candidatului ai nevoie de o altfel de analiza, poate mai detaliata. Poti invata tehnici de vanzare, insa daca nu poti creea o relatia faina cu un candidat, este dificil sa il convingi.

Ca si in multe alte meserii, activitatea de recrutare iti ofera multe provocari, dar daca esti un specialist pasionat de munca sa, succesul vine de la sine (prin asociere cu efortul).

Comments

Post a Comment