Ghid de utilizare LinkedIn


Ce simplu ar fi daca ne-ar invata cineva inca din scoala ce trebuie sa scriem pe LinkedIn - tot asa cum invatam si sa scriem de mana… Insa, nu se intampla asa.
Eu am aflat despre LinkedIn si pentru ce mi-ar fi util abia prin timpul facultatii. Pentru ca inca intalnesc persoane care nu sunt obisnuite cu Linkedin-ul, mi-am propus sa scriu un mic ghid de utilizare :).

In primul rand, cred ca ar fi oportun sa diferentiem intre Facebook si LinkedIn. Chiar daca ambele sunt retele sociale, Facebook s-a orientat preponderant catre relatiile de prietenie si promovarea de produse, in timp ce LinkedIn s-a prezentat intotdeauna drept o retea profesionala, un loc dedicat specialistilor.
In domeniul recrutarii, Facebook functioneaza pentru a promova pozitii preponderent pentru entry-level, in timp ce LinkedIn functioneaza mai mult pentru head-hunting pentru profile specializate sau seniori.
Pentru publicarea de articole, Facebook functioneaza mai mult pentru postarea de notite / opinii personale, in timp ce LinkedIn promoveaza articolele profesionale.

LinkedIn nu este Facebook sau Instagram!
Utilizam LinkedIn pentru a face networking, pentru a mari reteaua de contacte de business, pentru a aplica la joburi sau pentru a citi articole relevante pentru domeniul nostru.
Nu utilizam LinkedIn pentru a agata, pentru a vinde produse sau pentru a posta selfie-uri, poze din concediu, barfe despre vedete sau noutati personale irelevante pentru audienta. E drept ca avem si buton de “Unfollow”, dar ne dorim sa ne pastram contactele din lista, nu?

Intervine si partea mai complicata: cum ar trebui sa construim profilul de LinkedIn?
  • O poza de profil relevanta – sa fie de calitate, sa fie actuala, sa nu fie in rochia de mireasa sau in tinuta de club, sa nu contina efecte gen “Sepia” si sa te prezinte intr-o tinuta business. Nu prea ai cum sa dai gres cu o poza de tip portret cu un background neutru sau intr-o culoare care sa te puna in evidenta.
  • Profilul personal trebuie sa fie oglinda ta ca profesionist – in multe din procesele de recrutare, profilul de LinkedIn cantareste mai mult decat un CV. Din acest motiv, el trebuie sa contina informatii actualizate despre locul tau de munca si despre competentele pe care le detii.
  • Fara comentarii nepotrivite – chiar daca exista libertatea de exprimare, parerile politice, religioase ori polemicile pe aceste teme isi au locul pe alte platforme decat cele profesionale.
  • Prea mult “eu” – putem folosi LinkedIn-ul pentru promovarea brandului personal, insa, in final, este important si mesajul pe care il transmitem catre audienta. Cum ne poate atrage atentia intr-un mod pozitiv o persoana care vorbeste doar despre el/ea, despre produsele lui/ei, despre compania lui/ei? Poate doar daca am vedea utilitatea pentru noi ca specialist, daca am gasi valoare in acele postari: postari care pot fi despre ei, despre ceea ce au citit ei, despre evenimentele la care au participat sau speaker-ii din domeniu pe care ii admira.


Mie imi place LinkedIn!
Chiar daca nu pot da check-in sau nu pot face upload unui album intreg de poze, aici pot recomanda persoanele pe care le cunosc, pot contacta specialisti si pot scrie articole pe teme despre care cred ca au relevanta in domeniul in care lucrez.
Si imi place misiunea LinkedIn : “connect the world’s professionals to make them more productive and successful”.


Comments