- Get link
- X
- Other Apps
- Get link
- X
- Other Apps
Traim de aproximativ o saptamana sub egida GDPR – si inca supravietuim :)
GDPR (General Data Protection Regulation) este un regulament la nivelul Uniunii Europene pentru protectia datelor personale. El a fost adoptat in aprilie 2016 de catre Parlamentul European, iar termenul de implementare a fost 25 mai 2018.
Cele mai multe dintre organizatiile din Romania l-au primit ca fiind ceva negativ pentru ca a adus o serie de politici si masuri noi pentru protectia datelor personale. Nerespectarea acestor politici poate aduce si sanctiuni de milioane de euro.
O prima schimbare o reprezinta faptul ca organizatiile trebuie sa numeasca un responsabil / ofiter pentru protectia datelor (DPO).
In al doilea rand, fiecare dintre noi trebuie sa isi dea acordul pentru utilizarea datelor personale. Probabil, cei mai multi dintre noi ne-am lovit de acest lucru pentru zecile de newsletter-e la care ne-am abonat de-a lungul timpului si pentru care, acum, ni s-a solicitat acordul pentru prelucrarea datelor personale.
Cel mai mare avantaj: putem solicita oricand informatii privind modalitatea in care datele noastre au fost utilizate si ne putem retrage oricand consimtamantul pentru utilizarea datelor.
Pentru companii, este vitala utilizarea datelor personale ale angajatilor lor – cum altfel, ar putea exista o colaborare intre o persoana si angajator? Dificultatea apare in momentul trierii informatiilor care sunt cu adevarat importante pentru a fi stocate si prin necesitatea a inca unui acord ce trebuie semnat.
Insa, indiferent de dimensiunea companiei, legea este aceeasi pentru toti: fie ca vorbim de un site micut de comert care are abonati la newsletter-ul propriu sau despre o companie multinationala cu 500 de angajati – toti trebuie sa respecte aceleasi reguli privind utilizarea datelor personale.
Pentru cei care nu au reusit inca sa se puna la curent cu prevederile GDPR, exista solutii.
Comments
Post a Comment