- Get link
- X
- Other Apps
- Get link
- X
- Other Apps
Se vorbeste de mult timp despre
rolul de partener strategic pe care HR-ul il are fata de business, idee care a
fost propusa
de Dave Ulrich prin anii ’90. Vorbim despre el si este din ce
in ce mai important sa il si implementam datorita nevoilor din business.
Perioadele economice fluctuante
au determinat companiile sa fie mai orientate catre un proces de eficientizare
a costurilor sau de contabilizare a tuturor rezultatelor cu impact direct in
strategia business-ului. Pentru a-si castiga increderea ca partener, HR-ul se
orienteaza catre analiza datelor, monitorizarea costurilor si recuperarea
investitiilor.
Pentru a ne distanta de rolul
administrativ, ar fi util ca HR-ul sa:
- Cunoasca strategia de business – in functie de ea, se poate stabili strategia HR-ului si se poate creea un plan. In functie de plan, se poate imbunatati climatul in organizatie.
- Propuna indicatori de performanta pentru fiecare nivel din organizatie – in functie de performanta, se pot propune masuri de optimizare a activitatii
- Identifice, sa propuna sau sa optimizeze comunicarea dintre HR si stake-holderii din companie
- Propuna masuri pentru formarea de abilitati relevante pentru angajati – sa evalueze nivelul de dezvoltare si “return of investment”
- Medieze conflicte – facilitarea unui context in care sa se comunice in mod transparent pareri diferite poate conduce la progres. HR-ul poate provoca unele “de ce-uri”, poate creea confortul emotional pentru exprimarea opiniilor diferite si are rolul de a gestiona in mod util polemicile care apar.
In final, cred ca HR-ul ar trebui
sa isi asume un rol echilibrat: nu de department suport, dar nici de “mama a tuturor
ranitilor”, sa fie mediator intre management si angajati, intre o activitate
pentru oameni si o activitate centrata pe cifre.
- Get link
- X
- Other Apps
Comments
Post a Comment