Cand nu stii unde sa cauti


A trecut vara, o perioada care, in general, este mai putin aglomerata pe partea de recrutare. Pentru ca toamna se numara bobocii, e un moment numai bun si pentru companii sa deschida pozitii noi, dar si pentru candidatii care doresc sa faca o schimbare sa isi caute oferte.
Statisticile arata ca piata muncii ofera indeajuns de multe posibilitati pentru cei care doresc sa lucreze, insa acestia fie nu au pregatirea necesara, fie nu stiu de unde ar trebui sa se informeze.
Mi-am propus sa fac o lista care ar putea fi accesata de cei  care isi doresc sa schimbe locul de munca pentru ca ar putea contine oportunitati de cariera pentru ei:
  • (Clasicele) Site-uri de recrutare – pentru recrutarea de volum, ramane cel mai accesat canal de comunicare, atat de catre angajatori, cat si de angajati. Cele mai multe dintre site-uri iti permit sa iti setezi un newsletter cu oferte potrivite pentru profilul tau, iar daca reusesti sa completezi cat mai detaliat si mai complet (in privinta experientei, a competentelor dobandite, a industriei in care iti doresti un loc de munca), ai sanse foarte mari sa primesti informatii cat mai acurate
  • Agentiile de recrutare – functioneaza pe un mecanism similar cu al site-urilor de recrutare (prin care tu completezi un profil si oferi informatii despre parcursul tau profesional), insa ai avantajul de a primi sugestii din partea consultantilor din agentie asupra pozitiilor disponibile
  • Linkedin – in domeniile de activitate mai nisate, recrutarea prin intermediul Linkedin este un MUST. Asa ca… spor la completat profilul personal si la invitat recruiteri in reteaua voastra profesionala! Necesita mai mult efort in a identifica persoanele relevante, insa iti garanteaza o abordare mult mai personala.
  • Pagina de cariere a companiilor – cum mult timp in urma (cand inca eram studenta si eram in cautarea unui loc de munca), am fost intrebata de catre un recruiter: “la ce companii ti-ai dori sa lucrezi?”, iar eu am raspuns foarte convinsa “aaa… nu stiu”. In timp, am invatat sa nu caut doar un loc de munca, ci sa caut informatii si despre companie, despre obiectivele ei, despre cultura organizationala. Asa am ajuns pe site-urile companiilor pe care le vizam si am gasit paginile lor de cariere sau adresele lor de contact pe care le puteam transmite CV-ul meu.
  • Site-urile care ofera referinte despre companii – gen glassdoor.com sau undelucrez.ro: chiar daca poate nu te ajuta in mod direct in a aplica la un job, te ajuta sa obtii informatii despre companie. Evaluarile de pe aceste platforme nu cred ca ar trebui luate ca fiind ceva 100% sigur, insa iti pot oferi niste informatii orientative.
  • Facebook: social media ne ajuta cam in orice activitate… inclusiv in a ne angaja. Exista grupuri dedicate postarii de anunturi de angajare, iar angajatorilor le este util sa utilizeze aceasta platforme datorita costurilor reduse si a numarului mare de utilizatori
  • Recomandarile – cel mai sigur sistem prin care poti primi feedback despre o companie este de la cineva din intern. Daca ai prieteni care lucreaza intr-o companie pe care ti-o doresti ca angajator, roaga-I sa distribuie CV-ul tau. Nu iti garanteaza angajarea acolo, insa iti cresc sansele de a fi chemat macar la o discutie.
  • Site-uri sau publicatii de specialitate (precum revistacariere.ro): sunt dedicate in special specialistilor, se preteaza mai degraba unei recrutari mai nisate si iti poate asigura accesul si la informatii de specialitate
  • Targurile de joburi – chiar daca nu este intotdeauna o solutie castigatoarea, targurile de joburi iti ofera posibilitatea sa cunosti intr-un timp destul de scurt foarte multe companii. Este similar cu “speed dating-ul”: treci pe la standul diverselor companii, cu unii reprezentati mai si discuti, eventual mai lasi si un CV in speranta ca vei fi contactat ulterior.
  • Agentiile Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca – legislatia obliga companiile sa transmita periodic catre AJOFM o lista a pozitiilor deschise. Acest liste pot fi accesate si on-line. Este drept faptul ca multe dintre pozitii se adreseaza unui public destul de restrans de specialisti, insa ele raman totusi o optiune.

Comments